Connected for Health

Eteläpohjalaisten johtamista terveyspiloteista saatiin kestäviä tuloksia Connected for Health -hankkeessa.

kuusi suositusta kotihoidon digitaliSaatioon julkaistu

Eurooppalainen projektiryhmä koosti syksyllä 2016 kuusi suositusta terveysteknologian kehittämiseksi.
Lista laadittiin projektin ”Connected for Health” tulosten ja tutkimustiedon perusteella. Vuoden kestäneessä hankkeessa testattiin digitaalisia kotihoidon palveluita avoimessa kuituverkossa Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa.

Lue englanninkielinen
suositusraportti:
suositusraportti

Löydät kaikki hankkeen
julkiset raportit täältä:
muut_julkiset_raportit

Lue lisää projektin tuloksista lehdistötiedotteesta täältä.
Uusin uutiskirje löytyy täältä!
Tutustu hankkeen konsortioon ja tutkimukseen.

Connected for Health

Kesto: 6/2015-5/2016

Pääpartneri: Etelä-Pohjanmaan liitto

Partnerimaat: Ruotsi, Tanska, Tšekki, Suomi

EP-partnerit: EPTEK, Etelä-Pohjanmaan Sairaanhoitopiiri, SeAMK, Alavuden kaupunki, 6tk, EP-liitto

Rahoitusohjelma: Komission lisärahoitus

Kokonaisbudjetti: 1,7 M€

Connected for Health -hankkeen tarkoituksena on testata terveysteknologian sovelluksia ja kehittää sosiaali- ja terveysalan etäpalveluita. Hankkeen tavoitteena on kerätä tietoa siitä, miten nopeat tietoliikenneverkot tuovat mahdollisuuksia potilaiden kotihoitoon sekä tuovat kustannussäästöjä. Ratkaisuja etsitään neljän pilotin kautta, joista kaksi toteutetaan Suomessa, yksi Ruotsissa sekä yksi Tanskassa. Hanke tuottaa hyvien käytäntöjen raportin Euroopan unionille sekä European Innovation Partnership of Active and Healthy Ageing -toimijoille.

Tutustu pilottiprojekteihin Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa!

Pilotit Suomessa.jpg Pilotti_Ruotsi.jpg Pilotti_Tanska.jpg