EU-tietokeskus

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus kuuluu Euroopan komission Europe Direct -tiedotusverkostoon. Tarjoamme tietoa Euroopan unionista ja sen rahoitusohjelmista. Euroopan komissio tukee verkostoa sekä tiedollisesti että taloudellisesti.

Lue uusin uutiskirje täältä.

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus:

• Vastaa kysymyksiin EU:sta, EU-rahoituksesta sekä kansainvälisestä hanketoiminnasta.
• Järjestää tiedotustilaisuuksia ja seminaareja ajankohtaisista EU-aiheista.
• Tarjoaa tukea ja koulutusta kansainvälisten hankkeiden suunnitteluun.
• Avustaa yhteistyökumppaneiden ja tiedon hakemisessa EU-maista hyödyntämällä Europe Direct -verkostoa.
• Julkaisee sähköistä uutiskirjettä ajankohtaisista unionin asioista.
• Tarjoaa EU-ohjelmiin osallistumisessa tarvittavaa ruohonjuuritason opastusta.

Tiedotuspiste on avoinna liiton aukioloaikoina ja sijaitsee liiton tiloissa Framin C-talon neljännessä kerroksessa. Asiakaspalvelupisteestä voit noutaa julkaisuja ja muuta EU-aiheista materiaalia. Pisteessä käytettävissäsi on tietokone internet-hakuja varten. Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse tai puhelimitse. Kyselyihin vastataan mahdollisimman nopeasti. Tiedotuspisteen ollessa kiinni voit soittaa maksuttomaan Europe Direct -palvelunumeroon 00800 678 910 11.

EU-tietokeskuksen uutiskirje

EU-tietokeskuksen uutiskirjeellä tiedotetaan ajankohtaisista Euroopan unionia ja kansainvälisyyttä koskevista asioista. Kirjeessä on esimerkiksi tietoa rahoitusohjelmien hakuajoista. Uutiskirje ilmestyy kuusi kertaa vuodessa eli joka toinen kuukausi. Tilaa uutiskirje >>

EUROOPPA-PÄIVÄ 9.5.2018

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus yhteistyökumppaneineen järjestää Eurooppa-päivänä 9.5. EU-hankemessut Seinäjoen kaupunginkirjaston Jaaksi-salissa. Tapahtumassa esille pääsevät alueella käynnissä olevat EU-rahoitteiset hankkeet. Mukana onkin lähes 50 aluella toimivaa hanketta mm. Euroopan sosiaalirahastosta, Euroopan aluekehitysrahastosta, Maaseuturahastosta sekä Kansalaisten Eurooppa ja Erasmus+ -ohjelmista.

Messujuontajana toimii toimittaja Anssi Orrenmaa, joka haastettelee päivän aikana hanketoimijoita sekä paikalle saapuvia rahoittajatahoja. EU-tietokeskus järjestää nuorille ja leikkimieliselle hankejahdin, johon osallistumalla voi voittaa mukavia pieniä palkintoja. Myös hankkeiden esittelypisteillä on luvassa monenlaista osallistavaa aktiviteettia.

EU-tietokeskus tarjoaa kakkukahvit 150 ensimmäiselle vieraalle!

Tule tutustumaan, millaista toimintaa EU:n eri rahoitusohjelmilla pyöritetään alueellamme!

Aika: Ke 9.5.2018 klo 9-13:30
Paikka: Jaaksi-Sali, Seinäjoen kaupunginkirjasto,

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton.

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus
Projektikoordinaattori Hanna Meriläinen
Kampusranta 9 C
60101 Seinäjoki