Suomi 100 Etelä-Pohjanmaalla

Suomi täyttää 100 vuotta vuonna 2017. Valtioneuvoston kanslia on asettanut Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden hankkeen, joka koordinoi ja organisoi valmisteluja.

Tarkoituksena on synnyttää koko vuoden kestävä valtakunnallinen juhlavuosi yhdessä eri toimijoiden kanssa. Juhlavuoden tavoitteena on tarkastella mennyttä, nykyisyyttä ja tulevaa. Juhlavuoden teema on yhdessä, joka viittaa yhdessä tekemiseen, mahdollisimman monen tahon osallistumiseen ja integraatioon.

Juhlavuoteen liittyvien tapahtumien tulee toteuttaa hankkeen sisällöllisiä tavoitteita. Vuodesta tehdään kokemuksellinen ja elämyksellinen. Koko vuodeksi 2017 rakennetaan elävä ohjelma yhdessä eri toimijoiden kanssa. Juhlavuosi on tarkoitettu kaikille suomalaisille ja Suomen ystäville.

Etelä-Pohjanmaan liitto koordinoi maakunnan Suomi 100 -ohjelmatyötä. Etelä-Pohjanmaan aluekoordinaattoriksi on nimetty kehittämissuunnittelija Tuija Ahola Etelä-Pohjanmaan liitosta. Liitto tarjoaa sekä rahallista että markkinointitukea ohjelmille tietyin edellytyksin.

Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuosi 2017 on sukupolvemme merkittävin juhlavuosi. Se antaa mahdollisuuden ymmärtää mennyttä, kokea vuosi yhdessä ja luoda suuntaa Suomen tulevaisuuteen.

Rakennetaan Etelä-Pohjanmaalle elämyksellinen ja mieliinpainuva juhlavuosi ja juhlitaan satavuotiasta Suomea yhdessä!

Lisätietoa Suomi 100 -ohjelmahausta löytyy vasemman reunan linkkivalikosta.

VIIMEINEN ALUETUKIHAKU KÄYNNISSÄ

Kolmas ja viimeinen aluetukihaku järjestetään 9.1.-10.2.2017 klo 15.00 Avustusta voivat hakea kunnat ja kaupungit, seurakunnat, yhdistykset, seurat, järjestöt ja työryhmät. Päätökset avustuksen myöntämisestä tekee Etelä-Pohjanmaan kulttuurilautakunta.

Lisätietoja hausta voit lukea täältä >> Lisätietoja antaa myös aluekoordinaattori Tuija Ahola.

KOKO ETELÄ-POHJANMAAN SUOMI 100 -TAPAHTUMAKALENTERI

Katso tapahtumakalenterista koko Etelä-Pohjanmaan Suomi 100 -tapahtumat!

Suomi 100 Etelä-Pohjanmaalla -tapahtumakalenterista löydät kaikki Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden 2017 ohjelmaan hyväksytyt tapahtumat ja hankkeet Etelä-Pohjanmaalla. Lista täydentyy koko ajan.