Valintapäätöksiä uuden maakunnan vastuuvalmistelijoista

15.06.2017

Etelä-Pohjanmaan maakuntauudistuksen väliaikainen valmistelutoimielin valitsi ensimmäisessä kokouksessaan 15.6.2017 henkilöitä uuden maakunnan vastuuvalmistelijoiden tehtäviin. Valitut henkilöt suunnittelevat ja valmistelevat oman vastuualueensa toimintojen rakentumista uudessa maakunnassa osana laajempaa kokonaisuutta.

Määräaikaan mennessä työtehtäviin haki 40 henkilöä, ja hakemuksia saapui kaikkiaan 52 kappaletta. Haku oli suunnattu uudistuksessa mukana olevien organisaatioiden liikkeen luovutuksen kohteena oleville henkilöille.

Vastuuvalmistelijoiden tehtäviin valitut henkilöt pysyvät pääosin työsuhteessa nykyisiin taustaorganisaatioihinsa, mutta siirtyvät työskentelemään yhteisiin toimitiloihin Framiin. Vastuuvalmistelijoiden työtä tulee johtamaan 22.6.2017 valittava valmistelujohtaja. Valitut henkilöt aloittavat virallisesti työnsä elokuussa, ja työsuhteet kestävät pääsääntöisesti 31.7.2018 saakka.

Vastuuvalmistelijoiden tehtäviin valittiin seuraavat henkilöt:

SOTE-tuotanto (liikelaitos, alihankinnat, asiakassetelipalvelut)
Leikkola Päivi, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri

SOTE-tuotanto (sote-yhtiöt: suoranval. yhtiö ja sote-keskukset, asiakasseteliyhtiö, Kuusiolinna)
Penninkangas Tanja, Järvi-Pohjanmaan perusturva / Alajärven kaupunki

Kasvupalvelut
Aaltonen Jari, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus

Maatalous, rahoitus- ja kehittämispalvelut
Rintapukka Ritva, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus

Alueiden käyttö, liikenne ja ympäristö
Vastuuvalmistelijan tehtävä jaetaan kahdelle henkilölle:
Alueiden käyttö ja liikenne: Saartenoja Antti, Etelä-Pohjanmaan liitto (60 % työajasta)
Ympäristö ja luonnonvarat: Rautio Liisa Maria, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus (40 % työajasta)

Taloushallinto
Kiviluoto Miia, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri

Henkilöstöhallinto
Metsänranta Kaija, Eskoon sosiaalipalvelujen kuntayhtymä

Tietohallinto
Pätsi Ari, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri (noin 30 % työajasta)

Rantala Hanne, Etelä-Pohjanmaan liitto

SOTE-tuotanto (palveluohjaus ja henkilökohtainen budjetti) -kokonaisuudesta vastaavan vastuuvalmistelijan valinta päätettiin jättää jatkovalmisteluun. Nykyiset muutosjohtajat, Harri Jokiranta, Heli Seppelvirta ja Johanna Sorvettula, jatkavat vastuuvalmistelijoina maakuntauudistuksen valmistelukoneistossa.

Uuteen vaiheeseen siirtymisen myötä esivalmisteluvaiheen työryhmärakennetta tullaan uudistamaan ja keventämään. Uudistusta valmistellaan kuitenkin edelleen koko muutoksessa mukana olevaa laajaa henkilöstöä osallistaen ja sen asiantuntemusta hyödyntäen.

Lisätietoja: Asko Peltola, puh. 0400 590 123