Etelä-Pohjanmaan skenaariot 2050 -webinaari 28.5.2020 klo 13-15

27.05.2020

Etelä-Pohjanmaan liitto on vuoden alusta lähtien toteuttanut hanketta, jossa on hahmoteltu maakunnalle pitkän aikavälin vaihtoehtoisia tulevaisuudenkuvia. Tavoitteena oli muodostaa näkemys Etelä-Pohjanmaan kehittämisen kannalta olennaisista muutosilmiöistä ja epävarmuustekijöistä, joiden perusteella laadittiin yhdessä sidosryhmien kanssa kolme erilaista skenaariota Etelä-Pohjanmaan tulevaisuudesta vuoteen 2050.

Olet tervetullut osallistumaan Etelä-Pohjanmaan skenaarioiden 2050 julkistamistilaisuuteen etäyhteyksien kautta to 28.5.2020 klo 13-15. Tilaisuudessa Jari Kolehmainen (TaU) johdattelee osallistujia ennakointiajattelun pariin ja Miika Laurila (E-P:n liitto) esittelee skenaariot, jota seuraa kommenttipuheenvuorot ja keskustelua.

Skenaariot eivät pyri ennustamaan tulevaisuutta sellaisenaan, vaan niillä pyritään havainnoimaan johdonmukaisesti erilaisia tulevaisuuden kehityskulkuja, mikä mahdollistaa uhkiin varautumisen ja toivottavien kehityskulkujen vahvistamisen. Skenaarioita hyödynnetään maakunnan pitkän aikavälin strategisen kehittämisen parissa ja niiden toivotaan antavan uusia ajatuksia ja työkaluja maakunnan toimijoiden omaan strategiseen suunnitteluun.

• Aika:              Torstai 28.5.2020 klo 13-15
  • Paikka:          Etänä (Teams)

Ilmoittautuminen tilaisuuteen tapahtuu oheisen linkin kautta 26.5.2020 mennessä: https://bit.ly/2T7qpy6

Tilaisuuden seuraaminen:

Tervetuloa mukaan kuulemaan ja keskustelemaan aiheesta!

Etelä-Pohjanmaan skenaariot 2050 webinaari 28.5.2020

13.00 Tervetuloa, tilaisuuden käytännöt, Asko Peltola, E-P:n liitto

13.05 Asiantuntijapuheenvuoro, Jari Kolehmainen (TaU)

13.40 Etelä-Pohjanmaan skenaariot esittely, Miika Laurila, E-P:n liitto