Kansainvälisiä vieraita kiinnosti kiertotalous ja kuitu

24.10.2017

Etelä-Pohjanmaan kuituverkko kiinnostaa maailmalla

Seinäjoelle saapui 18. syyskuuta delegaatio Pohjois-Irlannin Derrystä tarkoituksenaan tutustua EP:n alueen toiminnassa oleviin kuituverkkoihin. Viiden hengen vierailijaryhmä koostui Derryn ja Strabanen alueen paikallisista päättäjistä sekä Irlannin ERNACT-verkoston projektipäälliköstä. Etelä-Pohjanmaan liitto isännöi vierailua Seinäjoella, Kuusiokunnissa ja Suupohjassa.

Maanantaina 18. syyskuuta ryhmä vieraili Kauhajoella kuulemassa Suupohjan kuituverkon rakentamisvaiheista sekä kuidun päälle toteutetuista palveluista. Tiistaina 19. syykuuta ryhmä vieraili Kuusiokunnissa Alavudella tutustumassa Kuuskaista Oy:n toimintaan, kaupungintalolla sijaitsevaan etäpalvelupisteeseen sekä Teknologiakeskus Fasadiin.

Lue Lisää vierailusta >>

Kansainvälinen kiertotaloushanke kokosi kiertotalousasiantuntijoita Etelä-Pohjanmaalle

Pk-yritysten kiertotaloutta edistävän CESME-hankkeen kansainvälinen partneritapaaminen järjestettiin Etelä-Pohjanmaalla 20.–21. syyskuuta. Päivien aikana kokoustettiin paitsi projektiasioissa tutustuttiin myös hyviin eteläpohjalaisiin kiertotalouskäytäntöihin.  Kaksipäiväiseen tapahtumaan osallistui yhteensä 25 vierasta kuudesta eri Euroopan maasta (Bulgaria, Kreikka, Italia, Suomi, Tanska ja Wales).

Keskiviikkona 20. syyskuuta projektiryhmä kokoontui Seinäjoella, Marttilan Tallin kokoustiloissa. Torstaina 21. syyskuuta vuorossa oli tutustumispäivä Etelä-Pohjanmaan yrityksiin.  Vierailukohteiksi valikoitui neljä pk-yritystä, jotka toteuttavat kiertotaloutta toiminnassaan esimerkillisesti.

Lue lisää vierailusta >>

Teksti: Hanna Meriläinen      Kuva: Susanna Anttila