EU-tietokeskus

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus kuuluu Euroopan komission Europe Direct -tiedotusverkostoon. Tarjoamme tietoa Euroopan unionista ja sen rahoitusohjelmista. Euroopan komissio tukee verkostoa sekä tiedollisesti että taloudellisesti.

Lue uusin uutiskirje täältä.

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus:

• Vastaa kysymyksiin EU:sta, EU-rahoituksesta sekä kansainvälisestä hanketoiminnasta.
• Järjestää tiedotustilaisuuksia ja seminaareja ajankohtaisista EU-aiheista.
• Tarjoaa tukea ja koulutusta kansainvälisten hankkeiden suunnitteluun.
• Avustaa yhteistyökumppaneiden ja tiedon hakemisessa EU-maista hyödyntämällä Europe Direct -verkostoa.
• Julkaisee sähköistä uutiskirjettä ajankohtaisista unionin asioista.
• Tarjoaa EU-ohjelmiin osallistumisessa tarvittavaa ruohonjuuritason opastusta.

Tiedotuspiste on avoinna liiton aukioloaikoina ja sijaitsee liiton tiloissa Framin C-talon neljännessä kerroksessa. Asiakaspalvelupisteestä voit noutaa julkaisuja ja muuta EU-aiheista materiaalia. Pisteessä käytettävissäsi on tietokone internet-hakuja varten. Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse tai puhelimitse. Kyselyihin vastataan mahdollisimman nopeasti. Tiedotuspisteen ollessa kiinni voit soittaa maksuttomaan Europe Direct -palvelunumeroon 00800 678 910 11.

EU-tietokeskuksen uutiskirje

EU-tietokeskuksen uutiskirjeellä tiedotetaan ajankohtaisista Euroopan unionia ja kansainvälisyyttä koskevista asioista. Kirjeessä on esimerkiksi tietoa rahoitusohjelmien hakuajoista. Uutiskirje ilmestyy kuusi kertaa vuodessa eli joka toinen kuukausi. Tilaa uutiskirje >>

JuTTUSARJA EU-RAHOITUKSESTA

Kuva1

Eurooppa-päivän innoittamana ja osana #EUinmyRegion -kamppanjaa Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus toteutta huhti-toukokuun aikana juttusarjan EU-rahoituksesta ja sen hyödyntämisestä alueellamme. Jutut julkaistaan Etelä-Pohjanmaan liiton Ajankohtaista-palstalla ja niistä tiedotetaan myös Etelä-Pohjanmaan liiton ja Kansainvälinen Etelä-Pohjanmaa -Facebook-sivuilla. Tässä listattuna juttusarjan tähän menneessä ilmestyneet jutut:

Osa 1: Euroopan unionin budjetti - faktaa pöytään

Osa 2: Euroopan aluekehitysrahasto maakunnan työllisyyden, elinvoimaisuuden ja kilpailukybyn edistäjänä

Osa 3: Euroopan sosiaalirahasto työllisyyden tukijana ja syrjäytymisen ehkäisijänä

Osa 4: Maaseuturahaston yritys- ja hanketuet Etelä-Pohjanmaan maaseudun elinvoimaisuuden edistäjinä

Lue myös blogikirjoitus EU:n hyödyistä:

Mitä hyötyä on EU:sta?

EUROOPPA-PÄIVÄÄ VIETETTIIN SEINÄJOELLA 9.5.2018

Lue kuulumiset Eurooppa-päivänä Seinäjoen kaupungin kirjastolla järjestetlyiltä EU-hankemessuilta täältä.

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus
Projektikoordinaattori Hanna Meriläinen
Kampusranta 9 C
60101 Seinäjoki