FRIDGE

• Nimi: FRIDGE - Development of food industry SME competitiveness for better potentials in growth
  • Verkkosivut: www.interregeurope.eu/fridge
  • Kesto: 1. vaihe 1.8.2019-31.7.2022, 2. vaihe 1.8.2022-31.7.2023
  • Pääpartneri: Tolnan alue, Unkari
  • Partnerialueet: Tolnan alue (Unkari), Itä-Flanderin alue (Belgia), Keski-Makedonian alue (Kreikka), Harghitan alue (Romania), Bayerin alue (Saksa) ja Etelä-Pohjanmaa (Suomi)
  • EP-partneri: Etelä-Pohjanmaan liitto
  • Rahoitusohjelma: Interreg Europe 2014-2020
  • Kokonaisbudjetti: 1,18 miljoonaa euroa.

HANKE LYHYESTI:

Kansainvälisessä Interreg Europe -ohjelmasta rahoitetussa FRIDGE-hankkeessa etsitään ratkaisuja ja hyviä toimintamalleja elintarvikealan pk-yritysten kilpailukyvyn kehittämiseksi.

Hyviä eurooppalaisia käytäntöjä kartoitetaan hankkeessa kolmella teema-alueella, joita ovat: yritysten tuottavuuden parantaminen, markkinoille pääsyn edistäminen sekä yrityksen kasvun edistäminen. Hankkeen aikana opituista käytänteistä pyritään levittämään tietoa mahdollisimman laajasti yrityksille ja yritysten toimintaympäristön kehittämisessä mukana oleville tahoille. Kukin alue laatii myös alueellisen toimintasuunnitelman, johon kirjataan konkreettisia toimenpiteitä toimialan kehittämiseksi.

SEURAA HANKETTA SOSIAALISESSA MEDIASSA:

Facebook: Interreg FRIDGE, https://www.facebook.com/InterregFridge/
Twitter: Interreg Fridge, https://twitter.com/InterregFridge