25 / 11 / 19

EPOP Wake tarjoaa Kalifornia-meininkiä Seinäjoella

• 0

“Aloitimme EPOP Waken toiminnan toukokuussa 2018 Tanelinrannan suojaisella lammella Seinäjoella. Koko homma sai alkunsa omasta intohimosta vesiliikuntaan ja lasketteluun. Kävimme tutustumassa Wake Valleyyn Ylöjärvellä ja koukutuimme sekä paikan tunnelmaan että wakeboardingiin. Pienellä kaveriporukalla pohdimme, voisiko Seinäjoella olla samanlainen paikka ja olisiko meistä pyörittämään toimintaa. Siitä on nyt muutama vuosi, olimme silloin 18–19-vuotiaita.

Idea sai mielenkiintoisen vastaanoton. Ihmiset olivat innoissaan, mutta epätietoisuus toiminnasta aiheutti mustamaalausta ja vuokrasopimuksestamme valitettiin hallinto-oikeuteen. Kun lopulta saimme luvat ja toiminnan käyntiin, monet hankkeen vastustajista kävivät kokeilemassa lajia ja pahoittelivat omaa suhtautumistaan. Lopulta kyse oli vain ennakkoluuloista. Enää ei ole tullut yhtään negatiivista palautetta.

Tarkoitus on jatkossa tehdä EPOP Wakesta entistä enemmän kaikkien paikkaa, ei vain wakettajien tai suppaajien. Saunomaan, terassille ja hengailemaan voi tulla, vaikka ei välittäisi vesiurheilusta. Järjestämme myös erilaisia tapahtumia – sekä lajiin liittyviä kisoja että esimerkiksi livemusiikkia. Kaikkea voi keksiä ja kokeilla. Luova mieli auttaa mahdollisuuksien näkemisessä ja uusien ideoiden kehittelyssä.

Toiminnan alussa saimme nopeasti apua muilta yrittäjiltä. Oli tosi hieno nähdä, miten yrittäjät yhdessä puskevat aluetta eteenpäin: toisen menestys ei ole itseltä pois vaan päinvastoin. Omaan kokemukseen perustuen toivoisin pientä asennemuutosta. Uudet ideat ja innovaatiot voidaan nähdä pelottavana, etenkin jos asia on uusi koko maakunnassa.

Nuorille on tärkeää pysyä maailmanmenossa ja trendeissä mukana. Tätä me haluamme tarjota – trendikästä Kalifornia-meininkiä myös Seinäjoelle.”

– Elmo Saikkonen, EPOP Wake