Etelä-Pohjanmaan kulttuuristrategiasta kerätään kommentteja verkossa

25.06.2019

Etelä-Pohjanmaan kulttuuristrategian päivitys on käynnissä. Nyt kaikilla halukkailla on mahdollisuus antaa kommentteja strategialuonnoksesta. Asiakirja löytyy Etelä-Pohjanmaan liiton verkkosivuilta, ja sivulta löytyvällä lomakkeella voi jättää omia näkemyksiään 2.8.2019 saakka.

− Tulleet kommentit huomioidaan strategialuonnoksen viimeistelyvaiheessa, ja jos hyviä ideoita löytyy, ne voidaan kirjata suunnitelmaan mukaan esitettäviksi toimenpiteiksi, kertoo kulttuurin kehittämissuunnittelija Tuija Ahola.

Etelä-Pohjanmaan nykyinen kulttuuristrategia Etelä-Pohjanmaa – Jotakin parempaa on laadittu vuosille 2015–2020.  Päivitetty kulttuuristrategia tehdään vuosille 2019−2025. Visiona siinä on Hyvinvoivien ihmisten innostava kulttuurimaakunta. Kulttuurin kehittämisen kulmakivet ovat yhteistyö, hyvinvointi, liiketoiminta ja kansainvälisyys sekä läpileikkaavana kulmakivenä kestävä kehitys.

Etelä-Pohjanmaan liiton kulttuurilautakunta on käsitellyt strategiaa useaan otteeseen kokouksissaan, ja evästyskeskustelu luonnoksesta on käyty myös maakuntahallituksessa. Nyt kulttuuristrategialuonnos on lausunnoilla kunnissa. Strategian hyväksyntää käsitellään kulttuurilautakunnassa ja maakuntahallituksessa syksyllä. Hyväksynnän jälkeen alkavat strategian jalkautus ja toimeenpano.

Luonnokseen voi tutustua ja sitä voi kommentoida osoitteessa: www.epliitto.fi/kulttuuristrategia_paasivu.

Lisätietoja:

Kehittämissuunnittelija Tuija Ahola, puh. 050 5378 071, tuija.ahola@etela-pohjanmaa.fi