Tilastotietoa Etelä-Pohjanmaan maakunnasta

Tilastosivuille on koottu ajankohtaista tilastotietoa maakunnasta. Tiedot on järjestetty aiheittain: väestörakenne, koulutus, työmarkkinat, yritykset ja elinkeinot sekä alue- ja kuntatalous. Jokaisen aiheen alta löytyy sekä siihen liittyvää tilastotietoa että hyödyllisiä linkkejä. Maakuntaan liittyvät ennusteet ja suunnitelmat löytyvät Etelä-Pohjanmaa huomenna -osiosta.

Väestörakenne

Työmarkkinat

Yritykset ja elinkeinot

Alue- ja kuntatalous

Etelä-Pohjanmaa huomenna

Maakuntaa koskevaa olennaista tilastotietoa eri aloilta on lisäksi koottu kuntaprofiileihin, jotka tarjoavat nopean silmäyksen Etelä-Pohjanmaahan kunnittain, seutukunnittain ja maakuntatasolla. Hyvinvointiin liittyvää tietoa löytyy Etelä-Pohjanmaan hyvinvoinnin tilastopaketista, kun taas Etelä-Pohjanmaan tietopaketti 2018 puolestaan tiivistää maakunnan nykytilan yhdessä PowerPoint -esityksessä. Nämä tiedostot löytyvät alta liitteinä.

Liitteet:
Etelä-Pohjanmaan hyvinvoinnin tilastopaketti 2018 (päivitetty 11/2018)
Kuntaprofiilit (päivitetty 11/2018)
Etelä-Pohjanmaan tietopaketti 2018 (PowerPoint)